جزییات بازدید : 5910
تاریخ انتشار : 29 / فروردین / 1398
یکی از مهمترین موضوعاتی که در سئوی سایت تاثیرگذار است, داشتن استراتژی برای لینکسازی داخلی است که ما قصد داریم در این مقاله ۱۴ مورد از استراتژیهای عالی برای لینکسازی داخل سایت را مورد بررسی قرار دهیم.
لینک سازی داخلی یکی از اصول مهم درسئوی داخلی است و یکی از روش های بسیار خوب و بدون هزینه در بهبود سئو سایت به حساب می آید که معمولاً کمتر از حدی که شایستهی آن است، جدی گرفته میشود.
در گذشته مقالاتی در مورد تکنیک های سئوی داخلی منتشر کرده ایم و در آن لینک سازی داخلی را شرح داده ایم. در اینجا سعی داریم به مبحث نحوه ساخت لینک داخلی بپردازیم. ۱۴ نکته طلایی ولی ساده که شما میتوانید در بحث ایجاد لینک های داخلی وبسایت خود اعمال کنید.
-
داشتن مطالب با کیفیت
یکی از مهمترین نکاتی که در لینک سازی داخلی باید مورد توجه داشت، تولید مطالب و مقالات با کیفیت در سایت می باشد،.هر چه مطالب شما با کیفیت تر و کامل تر باشد، امکان ساخت لینک های داخلی را برای شما راحت تر کرده و میتوانید مخاطبین خود را به راحتی برای مطالعه به سایر مقالات راهنمایی کنید.
-
تعداد مناسب لینک داخلی
تعداد لینک داخلی در هر صفحه سایت و تاثیر آن در سئو سایت بحث های زیادی دارد ، هرچند در ماه آوریل 2010 یکی از مهندسان گوگل به نام جان مولر استفاده از 100 لینک در یک صفحه را پیشنهاد کرده است، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که شما در حال تقسیم کردن اعتبار یک صفحه (Page Authority) با دیگر صفحات هستید. هرچه تعداد لینک ها در یک صفحه افزایش یابد، ارزش و اعتباری که به هرکدام میرسد کاهش خواهد یافت. بنابراین باید تعداد لینک هایی که ارائه می شود در حد مناسبی باشد. تعداد زیاد لینک ها در یک صفحه می تواند موجب سردرگم شدن کاربران نیز شود.
برای فهم بیشتر این موضوع به تصویر زیر دقت کنید.
-
نوع لینک
نوع لینک نیز از اهمیت برخوردار است. لینک گذاری با استفاده کدهای HTML به مراتب بهتر از استفاده از کدهای جاوا اسکریپت می باشد. بعضا مشاهده می شود که برای زیباسازی صفحات از کدهای جاوا اسکریپت و تصاویر برای لینک دادن به دیگر صفحات استفاده می شود. اما تجربه نشان می دهد که لینک دادن با استفاده از کلمات، اعتبار بیشتری را برای صفحات به بار می آورد.
-
اولین لینک صفحه
اولین لینک صفحه، طبق آزمایش هایی که از طرف کارشناسان انجام شده است، مهمترین آن می باشد. در صورتی که در یک صفحه چند لینک با انکر تکست های متفاوت به یک لینک مشخص وجود داشته باشد، طبق تجربه صرفا اولین انکر تکست برای گوگل مهم است و معمولا به بقیه انکر تکست ها توجهی نمی کند.
-
صفحات را بدون لینک رها نکنید.
در سایت نباید هیچ صفحه باشد که لینکی به آن داده نشده باشد و همچنین هیچ صفحه ای نیز نباید عاری از لینک به جاهای دیگر سایت باشد.
-
بازبینی و بروز رسانی منظم محتوا
هر زمان که صفحات جدیدی به سایت اضافه می کنید لینک های داخلی به صفحات قدیمی را در آن درج کنید تا گوگل متوجه به روز بودن مطالب شما شود.
همچنین مقالات قدیمی خود را در دوره های مشخص بروز رسانی کنید:
-
در ابتدای مقاله پاراگرافی اضافه کنید و دلیل بروز رسانی را توضیح دهید.
-
چندین پاراگراف به محتوای متن اضافه کنید و اطلاعات جدید بدهید.
-
در متن مقاله به آخرین پست ها لینک بدهید.
-
عمق لینک
به صورت کلی باید از آدرس های عمیق و چند قسمتی پرهیز کرد. سعی کنید مسیر دسترسی به هر صفحه از سایت حداکثر “۳ کلیک” باشد. این امر هم برای کاربران سایت و هم برای موتورهای جستجو خوشایند خواهد بود و هم ارزش لینک سازی داخلی را نمایان می سازد.گام های دورتر در یک سایت به معنی اختلاف در دسته بندی می باشد که امری نامعقول به نظر می رسد. بنابراین برای جلوگیری از این امر، مطالب دسته ای مشابه و نزدیک به هم را به یکدیگر لینک دهید.
-
استفاده از اعتبار صفحات با ارزش
با ارزش ترین صفحات سایت صفحاتی هستند که بک لینک های بیشتری به آنها اشاره دارند.اگر در سایت شما صفحاتی وجود دارد که دارای بک لینک های بسیار زیاد از سایت های دیگر است، به همان نسبت نیز می بایست در دادن لینک های داخلی به آن صفحات نیز توجه کنید. گرفتن بک لینک از سایت های معتبر رتبه صفحه را بالا می برد و لینک دادن داخلی به آن نیز به کاربران کمک می کند تا دسترسی آسانتری به این صفحات پر ارزش داشته باشند و وجود این ساختار و ایجاد تعادل در بین لینک های داخلی و بک لینک ها، ارزش آن صفحات را دو چندان می کند و یکی از سیگنال های بسیار مثبت برای موتورهای جستجو برای دادن رنک بالاتر به این صفحات است.
-
متن صحیح انکرتکست
در لینک سازی داخلی باید متن کلمه ای که لینک می کنید با صفحه ای که قرار است کاربران به آن وارد شوند، مرتبط باشد، همچنین از به کاربردن بیش از حد و تکراری یک انکرتکست در سایت خودداری کنید. در غیر اینصورت گوگل تصور می کند که قصد فریب آن را دارید و ممکن است مورد جریمه گوگل قرار گیرید. برای اینکه روند لینک سازی طبیعی تر به نظر برسد سعی کنید با کلمات و عبارات متنوعی به یک صفحه لینک دهید و از انکرتکست های عمومی و دقیق استفاده نکنید.
-
تقسیم کردن اعتبار صفحات
لینک سازی داخلی می تواند اعتبار صفحات را تقسیم کنید، به این صورت که از صفحه ای که بازدید و اعتبار بالایی دارد به صفحاتی که دارای بازید و اعتبار کمتری هستند لینک دهید، اینکار باعث می شود تا موتور های جستجو راحت تر صفحه جدید را شناسایی و ایندکس کنند.
-
تگ nofollow
به هیچ عنوان از تگ های نوفالو برای لینک سازی داخلی خود استفاده نکنید. مفهوم نوفالوو این است که نمیخواهید موتورهای جستجو یک لینک را مورد هدف قرار دهند.تگ های نوفالو تغییری در روند لینک سازی داخلی شما ایجاد نمی کنند.
-
استفاده از اعتبار صفحه اصلی
صفحه اصلی با اعتبار ترین صفحه سایت می باشد زیرا شامل بیشترین و بهترین بک لینک ها و همچنین لینک های داخلی می باشد. بنابراین در تمام صفحات داخلی سایت، لینک به صفحه اصلی را قرار دهید.
-
رنگ لینک ها
یکی از روش های سئو کلاه سیاه استفاده از لینک های همرنگ با زمینه می باشد که موجب جریمه شدن سایت می گردد. از دید کابران و موتور های جستجو بهتر است رنگ لینک ها با سایر محتوا متفاوت باشد، به طوری که کاربران به راحتی بتوانند آن را دریافت و بر روی آن کلیک کنند.
-
پراکنده کردن لینک ها در محتوا
لینک سازی را بصورت پراکنده و نامتمرکز در محتوا انجام دهید و نکات زیر را در نظر داشته باشید:
-
لینک های بالای صفحه از ارزش بیشتری برخوردارند.
-
لینک هایی که بین یک متن و در یک پاراگراف قرار دارند در اولویت بالاتری نسبت به لینک هایی که به تنهایی در یک قسمت از متن قرار داده شده اند قرار دارند. دلیل این موضوع هم این است که خزنده های گوگل زمانی که به چنین لینکی بر می خورند متنِ قبل و بعد آن لینک را بررسی کرده و اهمیت واقعی لینکی که داده اید را درک می کنند.
-
از قرار دادن لینک ها در فوتر و ستون های کناری (تگ aside) خودداری کنید.
►مقالات مرتبط
سئو چیست؟ آشنایی کامل با مفاهیم سئو